Zorg en begeleiding
Ieder kind verdient niet alleen heel goed onderwijs, maar ook de begeleiding die het nodig heeft. De zorg voor onze leerlingen geven we vorm vanuit onze Dalton Deep Leaning visie. Goed kijken naar de specifiek behoefte van iedere leerling om zo vanuit goede instructie en begeleding het onderwijs vorm te geven zien we als onze opdracht. We hebben hierin onze eigen expertise, mogelijkheden voor de ondersteuning, maar ook grenzen. Deze staan beschreven in het SOP (schoolondersteuningsprofiel). Het SOP is te vinden via de onderstaande link. Als het gaat om zorg en begeleiding werken we handelingsgericht en cyclisch. Vanuit een goede analyse worden plannen gemaakt die periodiek worden geevalueerd, bijgesteld en aangepast. We zien ouders als partners in de zorg voor hun kind. We betrekken ouders dan ook bij de plannen die we maken. Van ieder kind wordt een leerlingdossier bijgehouden. Daarin worden gegevens opgenomen over het gezin, besprekingen, gesprekken met ouders, speciale onderzoeken, handelingsplannen en toets- en rapportagegegevens van de verschillende leerjaren. Het leerlingdossier is door de ouders altijd in te zien.