Team

Het team van De Nieuwe School is de afgelopen jaren gegroeid tot 12 teamleden. Binnen het team streven we naar diversiteit, maar vooral ook naar bevlogenheid, enthousiasme en een drive om iedere dag het beste uit elkaar, de kinderen en het onderwijs te halen. 

Mariken is een directeur die de afgelopen 25 jaar haar sporen heeft verdiend binnen het onderwijs in Nederland en Curaçao. Door jarenlange ervaring binnen het Dalton- en internationaal geörienteerd onderwijs is het leiding geven aan het team van  De Nieuwe School haar op het lijf geschreven. Vanuit een passie voor onderwijs en innovatie en een drive om kinderen te motiveren en stimuleren om zich te ontwikkelen en het beste uit zichzelf te halen geeft ze richting aan deze uitdaging. 

Margot is de zorg- en kwaliteitscoödinator. Op verschillende scholen heeft zij 25 jaar ervaring opgedaan voor de klas en als intern begeleider/ zorgcoördinator.  Margot is een gepassioneerde onderwijsprofessional met een specialisatie op het gebied van taal/lezen, leerlingenzorg en meer- en hoogbegaafdheid. Zij begeleid het team om  ieder kind de zorg te geven die het nodig heeft, binnen de mogelijkheden van onze school. 

In onze onderbouw staan Angela, Lisette en Femke. Angela en Lisette hebben de eindverantwoordelijkheid voor groep Bos en Femke voor groep Duin. 

Angela heeft een passie voor het werken met jonge kinderen. Haar kracht ligt in het voeren van gesprekken met kinderen om ze van daaruit te stimuleren in hun ontwikkeling. Haar positieve houding en werkwijze en de manier waarop de achter het gedrag van kinderen kan kijken, maken haar zowel voor de kinderen als voor het team een belangrijke kracht. 

Lisette heeft ook voor haar baan op De Nieuwe School lang in het Daltononderwijs gewerkt. Zij is dan ook expert op het gebied van Dalton in de groepen. Als Daltoncoördinator begeleid ze dan ook schoolontwikkeling op het gebied van Dalton. 

Femke heeft naast haar Pabo haar bachelor pedagogiek gedaan. Onze Dalton/ Deep Learning werkwijze is voor Femke de reden geweest om op De Nieuwe School te komen werken. Hoewel Femke meer ervaring heeft opgedaan in de bovenbouw, bevalt het werken in onze onderbouw haar heel goed. Femke staat in haar kracht als ze zelf haar onderwijs kan ontwerpen en  via spel en activiteiten in de hoeken werkt aan de ontwikkeling van kinderen. 

Jessica staat voor onze middenbouwgroep Savanne. Als student heeft ze op onze school stage gelopen endat is zo goed bevallen dat ze na haar afsturen graag op De Nieuwe School wilde werken. Ze is bij ons gestart als invaller, maar al snel kon Jessica vast bij ons aan de slag. Naast haar werk op De Nieuwe School is Jessica ook vrijwilliger bij voetbalclub VVSB.

In onze bovenbouwgroep Tropisch Regenwoud staat onze gepassioneerde, ervaren leerkracht Helen. Met haar pragmatische aanpak en talent om ieder kind te bieden wat hij nodig heeft, stimuleert zij kinderen om zich zo goed mogelijk te ontwikkelen. Haar oplossingsgerichte werkwijze brengt ze over op de kinderen, die daardoor leren om uitdagingen aan te gaan en vanuit de juiste vragen te werken aan oplossingen. 

Emma geeft op woensdag Engels in alle groepen. Emma is opgegroeid in Canada en dat is voor De Nieuwe School niet alleen een prachtige aanvulling omdat ze native speaker English is, maar ook omdat zij in Canada naar school is gegaan als kind. Zij snapt van hieruit precies hoe we vanuit onze Deep Learning visie invulling geven aan het onderwijs. 

Mirjam verzorgt voor onze school bewegingsonderwijs. Mirjam is naast haar werk in de gymzaal ook professioneel coach. Hoewel Mirjam bij toeval op onze school terecht is gekomen, past onze onderwijsvisie bij haar en doet ze haar werk voor onze school met heel veel plezier.